
Les noves tecnologies es poden emprar en el sistema educatiu de tres maneres diferents: com a objecte d'aprenentatge, com a mitjà per aprendre i com a suport a l'aprenentatge.
En l'estat actual és normal considerar les noves tecnologies com a objecte d'aprenentatge en sí mateix. Permet que els alumnes es familiaritzin amb l'ordinador i tinguin les competències necessàries per fer-lo un instrument útil al llarg dels estudis, en el món del treball o en la formació contínua quan siguin adults. Es consideren que les tecnologies són utilitzades com un mitjà d'aprenentatge quan és una eina al servei de la formació a distància, no presencial i del autoaprenentatge o són exercicis de repetició, cursos en línia a través d'Internet, de videoconferència, cederoms, programes de simulació o d'exercicis, etc.
Però com a suport a l'aprenentage és on les noves tecnologies troben el seu veritable lloc en l'ensenyament. Les tecnologies d'aquesta manera es troben pedagògicament integrades en el procés d'aprenentatge, tenen el seu lloc a l'aula, responen a unes necessitats de formació més actives i són utilitzades de forma quotidiana.
Però com a suport a l'aprenentage és on les noves tecnologies troben el seu veritable lloc en l'ensenyament. Les tecnologies d'aquesta manera es troben pedagògicament integrades en el procés d'aprenentatge, tenen el seu lloc a l'aula, responen a unes necessitats de formació més actives i són utilitzades de forma quotidiana.
Entre els instruments més utilitzats en el context escolar es destaquen: tractament de textos, fulls de càlcul, bases de simulació de dades o d'informació, programes didàctics, cdroms, presentacions electròniques, editors de pàgines html, programes d'autoria, fòrums de debat, la càmera digital, la videoconferència, entre altres.
Font:
Cita la fuente
ResponderEliminar